Napi Pörgés
. . . hogy le ne maradj!

MENÜ

Van-e valaki, aki meg tudja állítani Vettelt? - sajtóvisszhang

A nemzetközi sajtó elsősorban a címvédő német Sebastian Vettel, a Red Bull háromszoros világbajnoka hibátlan teljesítményét és győzelmét taglalta a vasárnapi Formula–1-es Kanadai Nagydíj másnapján, de az olaszok és a spanyolok Fernando Alonso kiváló előzései kapcsán is legalább annyira lelkesek. Az általános kérdés: eldőlt-e a vb?

NÉMETORSZÁG
Bild:
 Vettel és a kanadai átok: négyszer állt már rajthoz Montrealban, s még egyszer sem nyert. Vasárnap végre minden összejött: fölényesen, az egész versenyt uralva győzött.
Frankfurter Allgemeine Zeitung: Sebastian Vettel megnyerte a Kanadai Nagydíjat. A címvédő nagyon fölényesen győzött Montrealban, riválisai pedig nem lehetnek biztosak abban, hogy mindent kihozott az autójából és saját magából

OLASZORSZÁG
La Gazzetta dello Sport:
 Sebastian Vettel fölényesen nyert és meghódította Montrealt, miközben Fernando Alonso is óriásit versenyzett. A spanyol megnyerte a Lewis Hamilton elleni csatát a második helyért, s ezzel elérte, hogy a lehető legkevesebb pontot veszítsen Vettellel szemben. A Ferrarinak jobb teljesítményt kell nyújtania az időmérőkön, ha nyomás alá akarja helyezni Vettelt.
Corriere dello Sport: Grande Alonso! Micsoda előzés Hamiltonnal szemben. Vettel uralta a futamot és pályafutása során először nyert Kanadában.
Tuttosport: Vettel harmadszor indulhatott a pole pozícióból Montrealban, de most először sikerült győzelemre váltania az első rajthelyet. Alonso nagyszerűen küzdött, s a Hamiltonnal megvívott kemény csata után másodikként ért célba Vettel mögött.

 

SPANYOLORSZÁG
El País: 
Vettel újabb várat hódított meg: a német karrierje során először nyert Kanadában, az összetettben pedig jelentős mértékben növelte előnyét.
Marca: Vettel megállíthatatlanul halad az újabb világbajnoki cím felé.
As: Vettel élete formájában versenyez. A német szinte egyáltalán nem hibázik, autója pedig a versenyek végéig kiválóan működik. Vettel a vb-cím nagy esélyese. Alonso remek versenyzéssel felküzdötte magát a dobogó második fokára.
Mundo Deportivo: A Red Bull ott nyert, ahol korábban még sosem. Alonso szépen zárkózott fel, s négy helyet javítva második lett.

NAGY-BRITANNIA
Daily Mail: 
Sebastian Vettel túl van egy újabb mérföldkövön. A sorozatban negyedik vb-cím valószínűsége egyre nagyobb.

 
 

Guardian: A világbajnok Sebastian Vettel Kanadában aratott könnyed győzelme nem azt jelenti, hogy a verseny nem volt szórakoztató, igaz, a futamot elhomályosította az egyik pályabíró halálos balesete.
The Telegraph: Sebastian Vettel jól tudja, még korai arra gondolnia, hogy sorozatban negyedszer is világbajnok lesz.

FRANCIAORSZÁG
Libération:
 Vettel nyugodt sikere.
Le Parisien: Vettel a felhők felett.

 

 

 

A Hungaroringig biztosan nem változnak a gumik

A cég bejelentette, hogy melyik gumikat viszi el a következő három versenyre. Egyelőre marad az acélpalást.

A Pirelli csütörtökön nyilvánosságra hozta, hogy melyik keverékű gumikat bocsátja a csapatok rendelkezésére a következő három versenyen, és egyben megerősítette azt is, hogy egyelőre nem változtat a szerkezetükön.

"Ezt a döntést az indokolta, hogy az új gumikat, melyeket Kanadába a pénteki szabadedzésekre is elvittünk, az eső miatt nem lehetett kielégítően tesztelni, és a csapatok sem jutottak teljes egyetértésre a módosítások bevezetésével kapcsolatban" - áll a Pirelli közleményében. "Ezért a gyártási eljáráson változtattunk, hogy orvosoljuk a futófelületek leválásának problémáját."

Az eredeti tervek szerint a cég jelentősebb módosításokat végzett volna a gumikon, de egyes csapatok - különösen a Lotus és a Ferrari - tiltakoztak ez ellen, és a Nemzetközi Automobil Szövetség is közölte, hogy a szezon közben kizárólag a biztonság javítása érdekében lehet változtatni rajtuk. A Pirelli ezután a futófelületük alatti acélpalástot akarta a tavalyig használt kevlárra cserélni, végül azonban erre sem kerül sor.

f1

A soron következő versenyen, a Brit Nagydíjon, majd a július végi Magyar Nagydíjon is a kemény és a közepes keveréket kapják meg a csapatok, míg a közbeeső németországi versenyen a közepes és a lágy gumikat kell majd használniuk.

A Pirelli a Hungaroringről azt írta, "bár ez a versenynaptár leglassabb állandó pályája, így is sokat követel a gumiktól, amelyek a kanyargós vonalvezetés miatt sokkal többet mozognak, mint egy gyors, lendületes helyszínen. Ez a gyakran magas hőmérsékletekkel együtt azt jelenti, hogy a közepes és a kemény keverék a legjobb választás, hiszen az idei gumik mind lágyabbak a tavalyi megfelelőjüknél."

A közleményben arról nem esett szó, hogy a Pirelli ettől függetlenül Silverstone-ba is elviszi-e a Kanadában már tesztelt kevlárpalástos hátsó gumikat.

 

 

Hírek

Asztali nézet